Бібліотека – море книг,
Бібліотека – храм науки...
Переступайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки!
Вони – це згусток давнини,
Вони прийшли із далини,
Як наша виспівана мова.
У них боління тих людей,
Кому за біль – добро народів.
У грізній сутичці ідей
Вони бажали добрих сходів.
Вони прорвались в наші дні
Крізь морок тьми і непогоди.
Немов душа – квилять одні...
Переступайте наш поріг,
Вам буде добре в цій оселі:
Гомер громово гряне в ріг,
Заплаче мужньо Руставелі.
Тут Данте заведе вас в рай,
Шекспір відкриє високості.
Наш Гоголь обезсмертить край
І Пушкін вас запросить в гості.
Запалить душу вам Тарас
І заквилить чаїно Леся...
Тож не минайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки:
Нема прекрасніших доріг,
Ніж в цей вселюдський храм науки.
Шкільна бібліотека, здійснюючи бібліотечно-інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, разом з педагогічним колективом виконує єдину для школи державну програму національної освіти та виховання учнів.
Свою діяльність бібліотека розпочала у 1975 році спільно з педагогічним колективом, відповідно до плану роботи та керуючись законодавчо-нормативними документами:
• Законом України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»;
• Законом України «Про освіту»;
• «Положенням про шкільну бібліотеку»
• «Інструкцією про порядок доставки, комплектування та облік літератури».
Фонд бібліотеки :
Фонд художньої літератури- 6001
Фонд підручників - 2439
Наук. та метод. літер. - 1009
Періодичних видань - 2
Основнi напрямки роботи:
• Бібліотечно-інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу
• Навчання основ бібліотечно-бібліографічної грамотності, вміння користуватися бібліотекою;
• Робота щодо популяризації книги, задоволення інформаційних потреб книгокористувачів;
• Забезпечення учнів та вчителів навчальною літературою;
• Збереження та поповнення книжкового фонду.
Я тихенько відчиняю двері та відразу ж потрапляю у справжнє «книжкове місто» з вулицями та площами, палацами й будинками. Це наша шкільна бібліотека.
Є тут і свої мешканці — звичайні книги. Вони живуть на своїх полицях, кожна на певному місці, й чекають читачів. Тихо в бібліотеці, мовчать книжки, про щось розмірковують. Але я знаю: як тільки візьмеш книжку в руки, відкриєш першу сторінку — і почне вона розповідати. Тихенько поведе у незнайомий, цікавий, дивовижний, чудовий світ, познайомить з прекрасними людьми, відповість на безліч питань. Але як же знайти потрібну книгу? Тут завжди на допомогу мені приходить наш шкільний бібліотекар. Це справжній провідник у цьому мудрому царстві. Вона порадить, підкаже, розповість, що, як і де прочитати.
В нашій бібліотеці можна:
· взяти цікаву книгу
· розповісти про книгу, яка сподобалась
· взяти участь у конкурсах та заходах, які проводить бібліотека
· підготувати доклад, повідомлення або презентацію
· почитати журнали та енциклопедії
· просто зробити уроки
Багато цікавого та корисного ми відкриваємо для себе, опинившись у світі книги. І мені хочеться побажати вам йти поряд з книгами, перечитувати їх, замислюватися про себе, поступки інших, і тоді, я думаю, ваше життя буде кращим, багатшим, цікавішим.
Шкільний бібліотекар :
Анцібор Людмила Анатоліївна
Чекаю на вас у шкільній бібліотеці!
Я особлива, тому що:
даю перше уявлення про бібліотеку,
закладаю інтерес до читання
Мені подобаються діти, які:
жваві, допитливі, охайні, дисципліновані, активні,
творчі, спритні, грайливі.
Я злюся, коли:
не виконують правила користування бібліотекою
Я відчуваю гордість, коли:
мене часто відвідують друзі-читачі,
беруть активну участь у бібліотечному житті
Я пропоную:
цікаві книжки, дитячу пресу, настільні ігри, цікаві заходи, конкурси,
участь у роботі гуртків за інтересами
Я сподіваюсь, що:
ми з Вами станемо добрими друзями
Мені хотілося, щоб:
я була завжди потрібна дітям та їхнім батькам
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В БІБЛІОТЕЦІ
· Заходячи до бібліотеки, треба привітатись з бібліотекарем.
· Коли просиш у бібліотекаря книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про слова ввічливості: "будь ласка" та "дякую".
· До бібліотекаря звертайся на ім'я по батькові.
· Якщо книжку тобі видали в читальному залі – тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку не вголос. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам’ятай, поруч є й інші читачі – їм твої репліки будуть заважати.
· Не треба приходити до бібліотеки з їжею.
· Бібліотека – не спортивний майданчик, не треба бігати, штовхатись, голосно розмовляти. Краще зверніть увагу на книжки. Ви можете взяти додому почитати 1-2 книги.
· Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
Поради шкільного бібліотекаря читачам-учням
Бережи книгу!
· Носи книги в папці або обгорнутими папером.
· Вдома відведи їм визначене місце на книжковій полиці.
· Читай книги за чистим столом і з чистими руками.
· Перегортай сторінки за правий верхній куток.
· Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку.
· Прочитані книжки поверни до бібліотеки. Їх чекають інші читачі.
· Не перегинай книгу під час читання.
· Не читай книгу під час їжі.
· Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.
Не можна:
· Робити записи та малюнки на сторінках книги.
· Замість закладки користуватися ручкою чи лінійкою.
Як вибрати книгу для читання
· На книжковій виставці ти завжди знайдеш цікаві книги.
· В картотеках картки з назвами книг підібрані за темами.
· За систематичним каталогом можна довідатись, які книги, що цікавлять тебе, є в бібліотеці; картки розставлені за галузями знань.
· Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
· Звертайся до бібліотекаря, він допоможе вибрати необхідну книгу.
· Перед читанням познайомся з загальною побудовою книги.
· Подивись титульну сторінку книги: на ній ти знайдеш назву книги, прізвище автора.
· Познайомся із змістом книги.
· Прочитай анотацію: ти довідаєшся про що ця книга.
Як читати книгу
· Внутрішньо налаштуйся читати книгу з інтересом, уважно, вдумливо.
· Прочитай передмову, вона розповість тобі багато цікавого про автора і книгу. Запам’ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.
· Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.
· Зміст прочитаного треба осмислювати, не можна допускати механічного читання.
· Читаючи книги, газети, журнали ти можеш зустріти незнайомі слова. Їх пояснення знайди в словниках, довідниках, енциклопедіях.
· Саме яскраве запам’ятай, порівняй з уже відомими фактами, явищами.
· Прочитав книгу, подумай. Чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічались тобі раніше, в інших книгах, малюнки цього художника?
· Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, дай їй оцінку.
· Веди щоденник прочитаних книг.