Неділя, 13.07.2025, 06:30
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

бібліотечний урок: "Щоденник читача"

Тема:       Щоденник читача.

Мета:         навчити вести “щоденник читача”, визначати жанр твору, головних героїв, коротко передавати зміст прочитаного. Виховувати бажання читати, прививати любов до української літератури.       

Обладнання:     Книжкова виставка “У світі казок і пригод”, схема “Щоденника читача”, роздатковий  матеріал -  В.Сухомлинський “Яблунька і літо”, “Купа сміття”.

Хід уроку.

         І. Оголошення теми і мети уроку.

          ІІ. Вивчення нового матеріалу.

            Бібліотекар. Діти, ви вже закінчуєте 4 клас, умієте добре читати. Хтось читає більше, хтось менше. Попереду літні канікули і ви багато прочитаєте цікавих книг, історіями з яких ви захочете поділитися зі своїми товаришами. Але ви мабуть помічали, що з часом забувається прочитане. Так от, щоб цього не трапилося з вами я навчу вас вести “Щоденник читача”.

         Для чого він потрібний? - спитаєте ви. А ось для того, щоб можна було будь коли пригадати які книги ви читали, посперечатися з друзями хто з вас більше прочитав, згадати всіх героїв улюбленого твору.

         Зараз давайте подивимось схему “щоденника” і вам усе стане зрозуміло. (розглядаємо схему і бібліотекар коментує кожен стовпчик)

ЩОДЕННИК ЧИТАЧА

з/п

Дата

прочитання

Автор, назва книги, жанр

Герої

твору

План твору або

короткий запис

Примітки

1

15.04.06

Народна казка

“Колобок”

Дід, баба, колобок, зайчик, ведмедик, вовчик, лисичка.

 

Казка про колобка, який утік від діда, баби, зайчика, ведмедика, вовчика, а лисичка його перехитрила і з’їла.

 

2

 

 

24.04.06

В.Сухомлинський

“Яблунька і літо”,

оповідання

Хлопчики Юрко, Мишко, Андрійко.

Оповідання про те, як хлопчики Юрко і Мишко повинні були поливати яблуньку але понадіявшись один на одного, жодного разу цього не зробивши. Поливав яблуньку Андрійко. Яблунька за літо підросла і хлопчикам було соромно.

 

Практична робота

А зараз щоб ви краще засвоїли цей матеріал зробимо невеличку роботу. Ви всі маєте зошити, за допомогою олівця і лінійки розграфіть сторіночки майбутнього “щоденника”.(діти виконують завдання)

         Тепер, щоб ви краще запам’ятали порядок заповнення  “щоденника” ми з вами постараємося зробити це разом. У кожного із вас є на парта твір В.Сухомлинського “Яблунька і літо”. (Коментоване читання твору, відповіді на питання:)

  1. Стислий переказ твору
  2. Визначіть жанр твору
  3. Назвіть головних героїв твору

 ( робимо запис до “щоденника”)

         ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. 

         Самостійне опрацювання твору:

  1. Читання оповідання В.Сухомлинського “Купа сміття”
  2. Запис в “Щоденник читача”         Перевірка та обговорення записів.

ІV.  Підсумок уроку.

  • Які твори ми читали?
  • Як правильно вести “Щоденник читача”?

         Отже, ви тепер побачили і зрозуміли як потрібно вести “Щоденник читача”. Тепер коли ви будете читати твори обов’язково робіть записи в “щоденнику”. А особливо він вам пригодиться коли ви отримаєте завдання на літні канікули прочитати програмові твори. Зробивши записи ви легко й швидко зможете потім пригадати про що читали в тому чи іншому творі.

Домашнє завдання.  Прочитати  цікавий твір, записати у читацький щоденник.

Категорія: Мої статті | Додав: Віктор (13.12.2014)
Переглядів: 1339 | Теги: Хмелівський НВК, Хмелів | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar